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OWN YOUR BONES

Sunday 19. June 2022 - 20:30

Jonas Engel – Altsaxophon
Karlis Auzins – Tenorsaxophon
David Helm – Bass
Dominik Mahnig – Schlagzeug


(english: see below)

Informationen zu Konzerten während der Corona-Pandemie finden Sie hier, Informationen zu den Preisen, Karten-Reservierungen und den Öffnungszeiten finden Sie hier.

Jonas Engel, Karlis Auzins, David Helm, Dominik Mahnig, Own Your Bones, LOFT
© Peter Tümmers

OWN YOUR BONES freuen sich an diesem Abend auf dem Rückweg von ihrer Baltikumtour ein abschließendes Konzert im LOFT zu spielen. Hier wurde auch drei Tage und drei Konzerte nach der Gründung der Band das erste Album eingespielt. Viele Konzerte und Tourneen später haben sie nun ihre neueste Einspielung dabei.

“From the first minute, the exceptional imposed itself! A sound, a flow, a musicality that carried me away.”
Franck Bergerot, Jazz Magazine 

Diese Intensität trägt das Quartett in jegliche Spielsituation, ohne sich auf herkömmliche Klangerzeugung zu beschränken oder sich vor Krawall und Intimität zu scheuen. Auf der Suche nach dem spannenden Moment führt der Weg durch Einfachheit, komplexe Komposition und freie Improvisation, strotzend vor Spielfreude und Ironie im Leisen wie im Lauten.


Unterstützt durch das

 


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Jonas Engel – Alto Sax
Karlis Auzins – Tenor Sax
David Helm – Double Bass
Dominik Mahnig – Drums

Please read our infos concerning concerts with an audience during the Corona pandemic here. Information about prices, ticket reservations and our opening times can be found here.

OWN YOUR BONES are happy to play a final concert at LOFT this evening on the way back from their Baltic tour. This is also where the first album was recorded three days and three concerts after the band was formed. Many concerts and tours later, they now have their latest recording with them.

“From the first minute, the exceptional imposed itself! A sound, a flow, a musicality that carried me away.”
Franck Bergerot, Jazz Magazine

The quartet carries this intensity into every playing situation, without limiting themselves to conventional sound production or shying away from ruckus and intimacy. In search of the exciting moment, the path leads through simplicity, complex composition and free improvisation, bursting with joy of playing and irony in the quiet as in the loud.