Lade Veranstaltungen

« Alle Veranstaltungen

  • Diese Veranstaltung hat bereits stattgefunden.

Anna Webber  Percussive Mechanics

Montag 17. November 2014 - 20:30

Anna Webber – ts., fl., comp
Eldar Tsalikov – as., cl.
Julius Heise – vib.,, mar.
Elias Stemeseder – piano
Igor Spallati – bass
Max Andrzejewski – drums, marimba
Martin Krümmling – drums


Anna Webber (geboren in Britische-Kolumbien) ist Teil einer neuen Welle der avant-garde Jazz Szene aus Brooklyn. Sie ist eine Saxophonistin und Flötistin, die es vermeidet Erwartungen zu erfüllen. Mit ihrer neuen Platte Percussive Mechanics, welche in der New York Times sowie auf NPR vorgestellt wurde, hat sie sich zudem als eine vorwärts denkende Komponistin etabliert. Ihr kürzlich mit John Hollenbeck und Matt Mitchell aufgenommenes Trio Album wird im September 2014 auf Skirl Records erscheinen. Webber tourte in den USA, Kanada und Europa. In 2014 hat sie die BMI Foundation Charlie Parker Composition Prize gewonnen, als Mitgleid in die BMI Jazz Composers’ Workshop. Sie war des weiteren Gewinnerin des Prix François-Marcaurelle im Rahmen des Montreal OFF Jazz Festivals im Jahr 2010.

Percussive Mechanics is the brainchild of tenor saxophonist, flutist, and composer Anna Webber. At the band’s conception in 2011, Webber was living in Berlin; obsessively listening to Morton Feldman, Milton Babbitt and Bob Brookmeyer; repetitively conjugating verbs and declining adjectives in German; attempting meditation; and recklessly riding her blue and gold 1951 DDR-era bicycle through Kreuzberg and Friedrichshain. These seemingly unrelated influences were channeled into music Webber was composing for her brand-new septet.

The band, now just over three years old, has toured in Europe and North America, released two albums on Pirouet Records, and was a semi-finalist for the Neue Deutsche Jazzpreis in 2014. Webber now lives in Brooklyn, where she is an integral part of a new wave of the avant-garde jazz scene.

…an impressive new album, “Percussive Mechanics” (Pirouet), that taps the useful frictions between contemporary classical music and modern jazz.Stuart Broomer, Whole Note