Loading Events

« All Events

FEAR O’ SHE

Monday 10. March 2025 - 20:00

 

Jeremy Viner – Saxophon
Elisabeth Coudoux – Cello
Felix Hauptmann – Piano
Roger Kintopf – Bass
Tancrède D. Kummer – Schlagzeug​


(english: see below)

Weitere Informationen zu den Preisen, Karten-Reservierungen und den Öffnungszeiten finden Sie hier.

Jeremy Viner, Elisabeth Coudoux, Felix Hauptmann, Roger Kintopf, Tancrède D. Kummer, LOFT, FEAR O’ SHE
FEAR O’ SHE

In der Konstellation FEAR O’ SHE versammeln sich aufstrebender und etablierter Improvisatoren um Kompositionen und Konzepte des Schlagezugers Tancrède D. Kummer. Die Musik verschmilzt zeitgenössische Strukturen, avantgardistische Rhythmen und Formen mit spontanen Gesten, Intuition und Initiative.

https://tancrededkummer.com/fear-o-she

Wir streben einen ganzheitlichen Zugang zur Musik an, bei dem das Material als Laboratorium zur Erforschung unserer Individualität innerhalb des Kollektivs genutzt wird. Daher der Begriff des „Rituals“, in das FEAR O’ SHE gemeinsam mit dem Publikum eintauchen wollen, um die hingebungsvolle Intensität sich wiederholender Bewegungen zu erforschen und Wege zu finden, Komposition und Improvisation miteinander zu verweben. TDK

Auch wenn ein beträchtlicher Teil der Zeit dem Schreiben von Partituren und dem Erstellen von Parametern für die Aufführung und das Zusammenspiel gewidmet wird, wird das Kollektiv immer das Prisma sein, durch das sich diese künstlerische Vision entfaltet.

https://www.jeremyviner.com/

https://www.elisabethcoudoux.com/

https://rogerkintopf.com/

https://felixhauptmann.wordpress.com/


Klingt so (low fi Stereo Recording):

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner

 



Jeremy Viner – saxophone
Elisabeth Coudoux – cello
Felix Hauptmann – piano
Roger Kintopf – bass
Tancrède D. Kummer – drums

Further information about prices, ticket reservations and our opening times can be found here.

FEAR O’ SHE gathers a constellation of emerging and established improvisers around Tancrède’s compositions and concepts. The music merges contemporary structures, avant-garde rhythms and forms with spontaneous gestures, intuition and initiative.

We aim to take a holistic approach to the music where material is brought forth as a laboratory to explore our individualities within the collective. For us, performed music is to be projected fiercely and with unyielding commitment, hence the notion of ‘ritual’ in which FEAR O’ SHE wish to throw themselves along with their audience; delving further into the devotional intensity of repetitive motions, discovering and exploring and ways of interlacing composing with improvising. TDK

Although a substantial amount of time is spent scripting scores and creating parameters of execution and interplay, the collective will always be the prism through which this artistic vision unfolds.